środa, 4 listopada 2015

Konferencja prasowa otworzyła Movember


W tym roku mamy Movember wyjątkowy. Kiedy latem 2014 roku przejmowaliśmy od Brytyjczyków zarządzanie polskim fanpage międzynarodowego ruchu Movember nie sądziliśmy, że uda nam się w tak krótkim czasie zorganizować ogólnopolską akcję i propagować profilaktykę męskich nowotworów ze wsparciem tak wielu instytucji. Chociaż Movember był obecny w mediach w Polsce już wcześniej, to nigdy nie cieszył się takim zainteresowaniem jak obecnie. 
Wtorkowy poranek rozpoczął się od konferencji prasowej, którą pomógł zorganizować Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Dziennikarze mogli zapoznać się z materiałami promującymi profilaktykę raka jąder i prostaty - Ty też możesz zapoznać się z przygotowanymi broszurami odwiedzając barbershop w Twoim mieście (sprawdź zakładkę harmonogram!). 
Na konferencji zaprezentowano także spot promujący akcję Movember Polska - fani na Facebooku mogli go zobaczyć kilka minut później, kiedy pojawił się na fanpage'u.
Wypowiadali się kolejno: Jakub Kajdaniuk z Fundacji "Kapitan Światełko", który koordynuje akcję Movember Polska, Marta Pokutycka - Mądrala z Nationale-Nederlanden, które wsparło przygotowanie całej kampanii w Polsce, Mateusz Klimek z IFMSA Poland, który opowiedział merytorycznie o profilaktyce raka jąder i prostaty oraz profesor Sławomir Smyczek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Uczelnia wspiera Movember Polska od samego początku, między innymi pomagając przy organizacji Biegu dla Jaj.
Aby zademonstrować swoje wsparcie dla akcji, profesor dał się ogolić Patrykowi z Cyrulika Śląskiego by wspólnie z rzecznikiem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Markiem Kiczką, zapuszczać Wąsy przez cały miesiąc.

Skąd więc wzięli się Ci goście na konferencji?


Fundacja "Kapitan Światełko" w ubiegłym roku rozpoczęła koordynowanie akcją Movember Polska wspólnie z międzynarodową Movember Foundation. Dzięki ogromnemu wsparciu Wąsaczy z całego kraju udało się zorganizować kilka wydarzeń w 2014 roku i zdecydowanie rozruszać społeczność na Facebooku. W tym roku Fundacja przygotowała tournée ambasadorów i edukatorów Movember po barbershopach w całym kraju.

Nationale-Nederlanden, angażując się już od lat w działania związane z profilaktyką nowotworową wsparło kampanię adresowaną do mężczyzn. Dzięki ich pomocy udało się przygotować materiały edukacyjne dla mężczyzn i kobiet związane z movemberową profilaktyką raka jąder, a także m.in. nakręcić spot promujący kampanię Movember Polska 2015.

IFMSA Poland, czyli polska gałąź Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny od dawna wspiera działania związane z Movember poprzez nauczanie mężczyzn prawidłowego samobadania jąder oraz zachęcanie studentów do brania udziału w akcji i szerzenia wiedzy dotyczącej profilaktyki raka jąder i prostaty.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach aktywnie wspiera organizację kampanii Movember Polska zapewniając wolontariuszy, ale także pomagając w organizacji wielu przedsięwzięć. Sztandarowym z nich jest w tym roku Bieg dla Jaj, ale zaangażowanie wykładowców i studentów ma wpływ na kształt całej akcji.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Od gentlemanów dla gentlemanów - każdy komentarz mile widziany.