Historia Movember

2003 rok  - Australia

Travis Garone and Luke Slattery wymyślili akcję w 2003 roku. Starając się przywrócić do życia trend noszenia wąsów, zaprosili łącznie 30 znajomych prowokując ich hasłem: "czy jesteś wystarczająco męski, by być moim kolegą?" Zasady były proste. Aby wziąć udział, trzeba było wpłacić 10 dolarów, a następnie zachęcać znajomych, by "dotowali" rosnący Wąs.
Koniec końców wszystkie środki zostały przeznaczone na fundację zajmującą się badaniami nad rakiem prostaty. Jednak 
W 2004 roku do akcji włączyło się kilku mieszkańców Hiszpanii i Wielkiej Brytanii tworząc pierwsze zagraniczne agendy Movember. W 2007 roku akcja rozrosła się na kolejne kraje dając początek międzynarodowemu ruchowi Movember.

2014 rok - Polska

Movember przywędrował do Polski równolegle dwiema drogami. Komentatorzy sportowi zauważyli akcję na stadionach za granicą i sami zaczęli zapuszczać Wąsy. Jednocześnie polska imigracja w Wielkiej Brytanii doprowadziła do założenia fanpage'a na Facebook'u w języku polskim, na którym panowie namawiali się wspólnie do wzięcia udziału w akcji.
Latem 2014 roku grupa założycieli i wolontariuszy Fundacji "Kapitan Światełko" zdecydowała się zapytać Brytyjczyków, czy nie mogliby oddać polskiego fanpage'a pod ich opiekę. Działająca wówczas głównie w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym drużyna FKŚ uznała, że skoro i tak wszyscy wiążą ich z "męskimi" akcjami i sportami, pora zająć się również męskim zdrowiem.
W kilkunastu pubach na terenie całej Polski pojawiły się puszki, aby zebrać środki na rozwój akcji, wolontariusze ruszyli do centrów handlowych i na ulice, by wspólnie ze studentami z IFMSA namawiać mężczyzn do dbania o własne zdrowie.
Przełomowym momentem okazały się... Poznańskie Targi Piwne, dzięki którym powstał pierwszy Movembeer (piwo, z którego dochód wsparł później organizację kolejnych edycji) i gdzie odbyło się pierwsze masowe golenie, by na miasto wyszli panowie z Wąsem, rozprzestrzeniając idee Movember w naszym kraju.

2015 rok - Bieg dla jaj

Dzięki wsparciu wielu firm, które uwierzyły w to, że nie tylko Panie warto badać, udało się zorganizować prawdziwie ogólnopolską kampanię. Partnerem strategicznym zostało Nationale-Nederlanden i akcja pod wodzą Fundacji "Kapitan Światełko" ruszyła w Polskę. Punktem zwrotnym okazał się być zorganizowany w Katowicach "Bieg dla jaj", który dzięki zablokowaniu głównych ulic miasta sprawił, że media zwróciły uwagę na Movember i towarzyszące mu wydarzenia.
Przez ostatnie lata, dzięki profesjonalizmowi, entuzjazmowi i szalonym pomysłom Polska doczekała się takich Wąsów, na jakie zasłużyła. 
I Ty możesz je mieć w listopadzie. Obserwuj nasz fanpage i zostań ambasadorem akcji, bawiąc się i ucząc na spotkaniach, koncertach i podczas listopadowego golenia.
Oto historia Movember.
Przez ostatnie lata zrobiliśmy dla Ciebie bardzo wiele. Teraz ty zrób coś dla nas - przebadaj się i opowiedz o akcji kolegom.

2016 rok - Bezpłatne badania dla mężczyzn

Rok 2016 był rokiem przełomowym nie tylko dla akcji Movember w Polsce, ale i na świecie. Udało nam się podjąć współpracę z wieloma nowymi instytucjami, ale także ponownie zaangażować w akcję naszych stałych już partnerów, a więc Nationale-Nederlanden czy Cyrulika Śląskiego.
W Movember włączyły się także Affidea Polska, Medicover i Klinika Nova pozwalając nam stworzyć bazę wiedzy dostępną na tej stronie.
Dzięki Marco przygotowaliśmy wodoodporne zawieszki łazienkowe, które przypominają mężczyznom w całym kraju, że powinni badać się częściej niż tylko raz w roku, kiedy przypomną im o tym wąsy.
Przede wszystkim jednak zrealizowaliśmy bezpłatne badania dla mężczyzn w całym kraju. Dzięki zaangażowaniu redakcji Sportowy24 i dzienników lokalnych z Grupy Polska Press, nasi ambasadorzy, mistrzowie Polski w siatkówce, ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, dotarli do milionów odbiorców w całej Polce. W miastach, gdzie zrealizowane zostały bezpłatne badania USG udało się sprawdzić stan zdrowia ponad 1300 mężczyznom.
Szesnastu z nich zgłosiło się na nie nie wiedzą, że choruje na raka jąder. Szybka diagnoza i jasna informacja o tym, gdzie należy się zgłosić pozwoliły im zwyciężyć w walce z nowotworem.

2017 rok - Teraz Twoja kolej!

W tym roku kampania Movember Polska rusz zdecydowanie wcześniej. Dzięki przeprowadzonym rozmowom i zebranym ankietom zrozumieliśmy, że przypominanie mężczyznom o badaniu się raz w roku to zdecydowanie zbyt rzadko.
Nowotwory jąder rozwijają się niezwykle szybko, a niektórzy panowie zapominają o tym, że mają się wybrać do lekarza na badania PSA pod kątem raka prostaty już pierwszego grudnia.
Dlatego też nasze spoty powstają od wczesnej wiosny, a ekipa Movember Polska odwiedza targi i konferencje już od kwietnia, aby namawiać mężczyzn i kobiety, do zainteresowania się tematem wczesnego wykrywania męskich nowotworów.
I Ty możesz w tym pomóc - zajrzyj tutaj i dowiedz się, co możesz zrobić dla Movember Polska już dziś. Uwierz, Movember robi wiele dla Ciebie!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Od gentlemanów dla gentlemanów - każdy komentarz mile widziany.