Historia Movember

2003 rok  - Australia

Travis Garone and Luke Slattery wymyślili akcję w 2003 roku. Starając się przywrócić do życia trend noszenia wąsów, zaprosili łącznie 30 znajomych prowokując ich hasłem: "czy jesteś wystarczająco męski, by być moim kolegą?" Zasady były proste. Aby wziąć udział, trzeba było wpłacić 10 dolarów, a następnie zachęcać znajomych, by "dotowali" rosnący Wąs.
Koniec końców wszystkie środki zostały przeznaczone na fundację zajmującą się badaniami nad rakiem prostaty. Jednak 
W 2004 roku do akcji włączyło się kilku mieszkańców Hiszpanii i Wielkiej Brytanii tworząc pierwsze zagraniczne agendy Movember. W 2007 roku akcja rozrosła się na kolejne kraje dając początek międzynarodowemu ruchowi Movember.

2014 rok - Polska

Movember przywędrował do Polski równolegle dwiema drogami. Komentatorzy sportowi zauważyli akcję na stadionach za granicą i sami zaczęli zapuszczać Wąsy. Jednocześnie polska imigracja w Wielkiej Brytanii doprowadziła do założenia fanpage'a na Facebook'u w języku polskim, na którym panowie namawiali się wspólnie do wzięcia udziału w akcji.
Latem 2014 roku grupa założycieli i wolontariuszy Fundacji "Kapitan Światełko" zdecydowała się zapytać Brytyjczyków, czy nie mogliby oddać polskiego fanpage'a pod ich opiekę. Działająca wówczas głównie w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym drużyna FKŚ uznała, że skoro i tak wszyscy wiążą ich z "męskimi" akcjami i sportami, pora zająć się również męskim zdrowiem.
W kilkunastu pubach na terenie całej Polski pojawiły się puszki, aby zebrać środki na rozwój akcji, wolontariusze ruszyli do centrów handlowych i na ulice, by wspólnie ze studentami z IFMSA namawiać mężczyzn do dbania o własne zdrowie.
Przełomowym momentem okazały się... Poznańskie Targi Piwne, dzięki którym powstał pierwszy Movembeer (piwo, z którego dochód wsparł później organizację kolejnych edycji) i gdzie odbyło się pierwsze masowe golenie, by na miasto wyszli panowie z Wąsem, rozprzestrzeniając idee Movember w naszym kraju.

2015 rok - Bieg dla jaj

Dzięki wsparciu wielu firm, które uwierzyły w to, że nie tylko Panie warto badać, udało się zorganizować prawdziwie ogólnopolską kampanię. Partnerem strategicznym zostało Nationale-Nederlanden i akcja pod wodzą Fundacji "Kapitan Światełko" ruszyła w Polskę. Punktem zwrotnym okazał się być zorganizowany w Katowicach "Bieg dla jaj", który dzięki zablokowaniu głównych ulic miasta sprawił, że media zwróciły uwagę na Movember i towarzyszące mu wydarzenia.
Przez ostatnie lata, dzięki profesjonalizmowi, entuzjazmowi i szalonym pomysłom Polska doczekała się takich Wąsów, na jakie zasłużyła. 
I Ty możesz je mieć w listopadzie. Obserwuj nasz fanpage i zostań ambasadorem akcji, bawiąc się i ucząc na spotkaniach, koncertach i podczas listopadowego golenia.
Oto historia Movember.
Przez ostatnie lata zrobiliśmy dla Ciebie bardzo wiele. Teraz ty zrób coś dla nas - przebadaj się i opowiedz o akcji kolegom.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Od gentlemanów dla gentlemanów - każdy komentarz mile widziany.